Berbagai Dugaan Menimpa Kami …. datangnya pertolongan dari ALLAH jua


Assalamualaimum wbkt..

Salam sejahtera untuk para pembaca budiman serta penderma yang baik hati.. dan yang akan menderma selepas membaca blog ini… jangan malu2 untuk berbakti dan beramal jariah..

Petang semalam, kami dikejutkan dengan satu panggilan telipon daripada kontraktor, beliau memohon maaf kerana berlaku sesuatu yang tidak dapat dielakkan… “kontraktor bumbung saya nak mintak tambahan RM20 ribu lagi lah En Riza”.. ” Apa yang harus saya buat”, katanya… saya kata.. “Mana boleh macam ni, harga tu kira dah satu kali ganda dari harga yang kita telah setuju”.. selepas berbincang panjang lebar, malamnya satu sms saya terima.. “Mereka setuju menurunkan harga tambahan kepada Rm18ribu”.. saya kata “Jangan layan… saya akan usahakan mencari orang lain..”

Pening kepala memikirkan betapa dugaan dan ujian terus menimpa kami sepanjang mengusahakan pembinaan surau ini… kontraktor lari dengan wang deposit yang belum dipulangkan… kerenah itu ini.. dan terbaru yang ni… itulah ujian Allah.. kami rehda..

Malam tu jugak saya mula mencari pengganti, pagi tadi Alhamdulillah.. seorang kawan sanggup mengerahkan pekerja dan peralatan untuk bekerja pada hujung minggu (Ahad) sahaja tanpa mengenakan sebarang bayaran.. Alhamdulillah.. terima kasih Allah… di saat kami memerlukan.. datang jua pertolonganMu…

Kami serahkan kepada kontraktor terbabit untuk meneruskan pembinaan bumbung… mungkin agak tergendala atau terlewat sedikit progress pembinaan/ pemasangan bumbung.. namun pembinaan akan terus berjalan…

Terima kasih kepada Aker Solution melalui En Nizam untuk bantuan yang bakal meneruskan pembinaan Bumbung surau kami..

Sekian, wassalam

Jumpa lagi

Tinggalkan Jawapan

